Udri kurvu ili (samo)ubistvo i mediji, uživo

Jutros me probudila vest da je Stevan na smrt pretukao Žaklinu, ženu s kojom ima dvoje dece od tri i godinu dana i zbog kojih je, zajedno sa njom, nedavno učestvovao u opasnoj i opskurnoj emisiji u kojoj se na račun sponzora i gledanosti utvrđuje očinstvo. Prijatelji su mu rekli da ga je varala i da je na tv bila repriza emisije, a ona mu je rekla da repriza nije bila i čitava Jagodina i Srbija i dijaspora je znala za njih i sada Žaklinu zbog toga seku komad po komad na obdukcionom stolu da vide koliko je i kako Stevan tukao i od čega je na kraju umrla pre nego je iko čuo i stigao da joj pomogne.
Dok je Stevan ubijao Žaklinu batinama, na tv je uživo emitovan bizaran rijaliti šou u kojem je sve nenormalno normalno i obrnuto, veoma gledan, veoma tragičan i veoma ponižavajući najpre za žene, a onda i za svakog i sve iole neoštećeno ovim ljudskim sunovratom u najmračnije nivoe svesti i ponašanja.
Pre dva meseca je tv emisije i novinske stupce punila priča o dvoje poznatih i posvađanih ljubavnika, nakon što je on nju pretukao, a ona se dekoltirana slikala i modrice i priču obelodanila. Mladi, lepi, uspešni i budale. Budale za sebe, plen za pohlepne, zabava za lakoverne i polupismene i velika opasnost za sve (stvarne) žrtve nasilja koje ovakav medijski tretman izvrgava sve strašnijem sudu, sve primitivnijim osudama i sve blažim kaznama za nasilnike. Jesmo komentarisali njihov slučaj? Jesmo. Jesmo posle toga pozvali policiju kad je u kafiću momak udario devojku ili onomad kad je komšija pretukao stariju ćerku i bivšu ženu? Nismo, ne, ne. Ćutite, bre, sve znam.
Štanglama pretučena pevačica iz unutrašnjosti, naslovne strane za ministarskopevačkooralne perverzije, gerijatrija i obdanište u jebačkom tv klinču i skoro dvadeset ubijenih žena u porodičnom nasilju u Srbiji u prva tri meseca ove godine.
Šta ti ljudi pred kamerama i vama žele? Slavu i novac, ne lupajte glavu, novac i slavu, tim redom.
Zašto to žele i zašto im mediji to organizuju/omogućavaju/nude/traže/plaćaju/promovišu?
Zato što od toga zarađuju. Šta zarađuju? Slavu i novac, novac i slavu, bez reda, svejedno.
Zahvaljujući čemu ili kome zarađuju?
Zahvaljujući vašem potpunom ignorisanju stvarnih problema, vašem bizarnom nagonu da zavirite u tuđ krevet, džep i tanjir umesto u knjige, zakone i civilizovan svet, zahvaljujući dvostrukom životu koji vodite zbog drugih ili zbog toga što nemate svest o zajednici, nemate svest o tome da niste jači, bolji, bogatiji i pametniji ako u tuđoj nesreći i patološkoj mržnji uživate. Naprotiv, samo ste deo krugova nasilja, vaše nečinjenje je nasilno, vaša pasivna agresija takođe ubija, a i na dobrom ste putu do obdukcionog stola ili zatvorskih rešetaka. Vi ili vaša deca, ista ona deca koju gurate pred kamere i javnost da se takmiče pevajući, plešući, kreveljeći se ili dajući smešne izjave za tv jer ste im vi to na neki volšeban, valutno burazerski način omogućili.
Zahvaljujući vama i vašem ćutanju, negiranju, okretanju glave, sebičluku, bezozećajnosti, primitivizmu, nasilničko podaničkoj prirodi, neobrazovanju, nesvesti, nevaspitanju, lažima, bežanju, licemerju,  i pre svega, zahvaljujući vašoj potrebi da se u svemu odreknete odgovornosti, čak i onog njenog civilizacijskog minimuma.
I žrtve i nasilnici su nečija deca, zar ne, ili mislite da su pali s neba u zlo?
Podsetiću vas na jednog od televizijskih magova rejtinga i njegov slučaj.
Naime, Džeri Springer  je krajem  devedesetih bio političar i glumac i muzičar. Bio je autor i voditelj čuvenog ‘Džeri Springer šou’, američkog televizijskog monstruma sastavljenog od bizarnih slučajeva porodičnih odnosa, nasilja i perverzija, izmišljenih i realnih situacija i likova koji su pomerili granicu između stvarnog i nestvarnog, mogućeg i nemogućeg u dotadašnjim tv programima. U procesu koji je 2002. godine pokrenuo sin Nensi Kempbel Panic, žene koju je nakon učestvovanja u njegovom isplativom tv šou programu ubio suprug, procenjeno je da je Springer doprineo okolnostima koje su vodile do ubistva i da zbog toga snosi i deo krivične odgovornosti.  Nakon takve odluke suda i producenti su od igranja na kartu najnižih ljudskih poriva odustali, a sin engleskih Jevreja, emigrant koji je želeo da uspe, povukao se iz te vrste šou programa.
Ipak, ovo nije Amerika.
Ovo nije čak ni država građana, već performans pred uplašenom, nesnađenom, nedovršenom i posrnulom publikom.
Nešto je jezivo bolesno u nama, u medijima, u odnosu medija i nas samih. To nešto žene i deca najčešće plaćaju životom. Mislite o tome dok ne bude kasno, a već jeste.